Jak vybrat účetní

Vybíráte účetní a zvažujete co je důležité a na co nezapomenout? V ideálním případě budete spolu spolupracovat řadu let. Jedná se o vztah založený nejen na důvěře z obou stran. Jak tedy vybrat účetní?

1004859_686840031357250_831141041_n

Položte si následující otázky:

Potřebujete zpracovat DPH, mzdy, nebo podat roční přiznání k dani právnických či fyzických osob?

Potřebujete denně vystavovat faktury a prodejky, které předáváte svým zákazníkům?

Máte svůj e-shop, který komunikuje s účetním programem, ať už přímo nebo importem dat?

Chcete mít denně, týdně, měsíčně přehled o Vašich uhrazených pohledávkách a závazcích?

Chcete vědět i v průběhu roku očekávanou roční daňovou povinnost z daně z příjmů?

Potřebujete konzultovat netypické a výjimečné náklady, výnosy, či jiné události, které mohou mít vliv na daně?

Můžete zvolit kombinaci svého zaměstnance = fakturantka, asistentka + externí firma na vše ostatní?

Budete zaměstnávat svého člověka nebo oslovíte účetní firmu?

Potřebujete účetní na plný úvazek?

Můžete volit mezi svým zaměstnancem nebo externí účetní firmou:

Výhody a nevýhody vlastního zaměstnance

  • bude Vám v pracovní době k dispozici
  • u větších firem je nutnost mít ve firmě minimálně fakturantku
  • má lepší přehled o chodu firmy
  • je nákladnější než externí firma (odvody za zaměstnance, proplacení dovolené, školení, softwarové a hardwarové vybavení, provoz tiskárny, spotřební materiál)
  • pokud je zaměstnanec nemocný, kdo ho zastoupí?
  • riziko fluktuace zaměstnanců.

Výhody a nevýhody externí firmy

  • má více klientů, nejste jedinou firmou, kterou se zabývá
  • administrativa spojená se zaměstnancem odpadá (školení, vedení mzdové agendy)
  • neřešíte aktualizaci účetních programů, počítačové vybavení
  • máte k dispozici kvalifikovaného odborníka, jehož služeb využíváte dle svých potřeb

Určitě se vyplatí zvážit všechny pro a proti. Vhodné je osobní setkání, vyjasnit si způsob komunikace. Při osobním setkání se můžete také s účetní domluvit na způsobu předávání dokladů, zasílání dat a zpětném předání zpracovaných výstupů od účetní k Vám.

Publikováno: 11. 11. 2014

Kulaté samonamáčecí razítko Shiny Printer Line R-552 s textovou deskou s maximální velikostí otisku o průměru 52 mm....
Kulaté razítko Shiny R-512 (černá) je vhodné např. do výroby / výrobních hal / expedice / skladů pro označování...
Datumové razítko TRODAT Printy 4810 EN má formát data v anglicky, tedy 01 JAN 2014. Toto razítko se vyžaduje zejména v...
Černý vizitkář na 72 ks vizitek. Obal je vyroben z kůže. Na vizitkáři je kovová přezka, do které je možno...
Kovový vizitkář ve stříbrné matné barvě. Vhodný do tašky, kabelky či do kapsy. Kapacita je cca 10 ks vizitek...
Vysoce hlazený papír je příjemný a jemný na dotek s vynikající vizuální texturou povrchu. Vyniká svou absolutní...

Warning: XMLReader::XML(): Empty string supplied as input in /data/web/virtuals/45266/virtual/www/wp-content/themes/auditweb/ProductReader.php on line 12

Warning: XMLReader::read(): Load Data before trying to read in /data/web/virtuals/45266/virtual/www/wp-content/themes/auditweb/ProductReader.php on line 13
Barva pro značení betonu CONCRETE, černá pigmentovaná. Tato barva, vyvinutá na speciální olejové bázi, je určena...
Barva R 9 má extrémně všestranné použití. Je vhodná jak pro manuální razítkování, tak pro využití ve...
Rychleschnoucí barva určena speciálně pro značení plastů. Vhodná zejména pro značení elektronických desek s...