Jak vybrat účetní

Vybíráte účetní a zvažujete co je důležité a na co nezapomenout? V ideálním případě budete spolu spolupracovat řadu let. Jedná se o vztah založený nejen na důvěře z obou stran. Jak tedy vybrat účetní?

1004859_686840031357250_831141041_n

Položte si následující otázky:

Potřebujete zpracovat DPH, mzdy, nebo podat roční přiznání k dani právnických či fyzických osob?

Potřebujete denně vystavovat faktury a prodejky, které předáváte svým zákazníkům?

Máte svůj e-shop, který komunikuje s účetním programem, ať už přímo nebo importem dat?

Chcete mít denně, týdně, měsíčně přehled o Vašich uhrazených pohledávkách a závazcích?

Chcete vědět i v průběhu roku očekávanou roční daňovou povinnost z daně z příjmů?

Potřebujete konzultovat netypické a výjimečné náklady, výnosy, či jiné události, které mohou mít vliv na daně?

Můžete zvolit kombinaci svého zaměstnance = fakturantka, asistentka + externí firma na vše ostatní?

Budete zaměstnávat svého člověka nebo oslovíte účetní firmu?

Potřebujete účetní na plný úvazek?

Můžete volit mezi svým zaměstnancem nebo externí účetní firmou:

Výhody a nevýhody vlastního zaměstnance

  • bude Vám v pracovní době k dispozici
  • u větších firem je nutnost mít ve firmě minimálně fakturantku
  • má lepší přehled o chodu firmy
  • je nákladnější než externí firma (odvody za zaměstnance, proplacení dovolené, školení, softwarové a hardwarové vybavení, provoz tiskárny, spotřební materiál)
  • pokud je zaměstnanec nemocný, kdo ho zastoupí?
  • riziko fluktuace zaměstnanců.

Výhody a nevýhody externí firmy

  • má více klientů, nejste jedinou firmou, kterou se zabývá
  • administrativa spojená se zaměstnancem odpadá (školení, vedení mzdové agendy)
  • neřešíte aktualizaci účetních programů, počítačové vybavení
  • máte k dispozici kvalifikovaného odborníka, jehož služeb využíváte dle svých potřeb

Určitě se vyplatí zvážit všechny pro a proti. Vhodné je osobní setkání, vyjasnit si způsob komunikace. Při osobním setkání se můžete také s účetní domluvit na způsobu předávání dokladů, zasílání dat a zpětném předání zpracovaných výstupů od účetní k Vám.

Publikováno: 11. 11. 2014

Dřevěné razítko. Maximální rozměr tiskové plochy razítka je 70 × 50 mm. Jedná se o max. rozměr. Otisk může být...
Hotový motiv písmene "Z" je určený pro pečetní razítka. Prodává se jako samostatná výměnná matrice, ke které je...
Sada dřevěných číslovacích lištových razítek. Velikost čísel do razítka uděláme na přání. Vyrobíme také...
Kovový vizitkář ve stříbrné lesklé barvě doplněn o černou koženku. Vhodný do tašky, kabelky či do kapsy....
Kovový vizitkář ve stříbrné matné barvě. Vhodný do tašky, kabelky či do kapsy. Kapacita je cca 10 ks vizitek...
Rotační pořadač na vizitky (vizitkář) obsahuje 225 fóliových kartiček k uložení 450 ks vizitek a abecední...

Warning: XMLReader::XML(): Empty string supplied as input in /data/web/virtuals/45266/virtual/www/wp-content/themes/auditweb/ProductReader.php on line 12

Warning: XMLReader::read(): Load Data before trying to read in /data/web/virtuals/45266/virtual/www/wp-content/themes/auditweb/ProductReader.php on line 13
Barva Coloris CO 4713 je rychleschnoucí, universální, solventní barva určena pro neabsorbující materiály.
Barva Coloris 500 P je určena pro dočasné značení textilu, např. pro kontrolu kvality nebo výrobních kroků. Špatně...
Barva R 9 má extrémně všestranné použití. Je vhodná jak pro manuální razítkování, tak pro využití ve...